Eerst een uitleg over Moderne Media. Meteen al stof tot discussie. Aantekeningen die ik heb gemaakt zijn:
- Er ontstaat een nieuwe mens, homo zappiens. (W. Veen 2006)
- Eigenlijk worden onze leerlingen tweetalig opgevoed. (Analoog/ digitaal- woordcultuur/ beeldcultuur)
- Tegenwoordig is er veel kennis beschikbaar. Echter vele wegen leiden naar Rome.
- We moeten leerlingen opleiden om te "reageren".
- Er is een verschuiving van offline naar online naar mobiel.
- De visie van de school op "digitale middelen" is heel belangrijk.
- Een laptop is een tilbare pc. Een I-pad is meer te vergelijken met een mobiel. Je kan er maar een ding tegelijk mee. En dat is natuurlijk wel heel erg prettig in het onderwijs.
- Ik ga een kampblog maken voor school. Misschien dat we in plaats van de WAPRO-website toch maar voor de blog moeten gaan.
- earthquest, maak een virtuele tocht naar het een of ander. Bijvoorbeeld bij geschiedenis, archeologie in Rotterdam.
-
- Google.docs. Werken aan een document en meteen publiceren op internet, afstad geen bezwaar.
- Wiki.com: webite, waar je samen kan werken aan iets, je kan zien wie wat bijdraagt.
- Stemkastjes verhogen de aandacht in de klas. Gezamenlijk proefwerk maken. Inzichtelijk maken hoe de kennis overkomt.
- Documentaire/ beelden vangen en presenteren.
Prima aantekeningen, maar probeer er wat dieper op in te gaan; op welke wijze inspireert het je?
BeantwoordenVerwijderen