vrijdag 2 december 2011

Hoe invallen leuk kan zijn.

Vandaag heb ik eigenlijk mijn Bapo dag. Een collega is ziek, was gisteren al bekend. Ik besluit te gaan invallen. Ik heb voor de pauze heel klas 2b en na de pauze klas 2a. Er staat Engels op het programma. Ik hoor van de leerlingen dat ze bezig zijn met het engelse alfabet. Gisteren een les voor op het smartboard gemaakt. Onderstaand filmpje gekoppeld aan een tekstblok.


Vervolgens stond het alfabet op het bord en in sneltreinvaart iedereen een letter op laten noemen. Daarna een spelletje met dobbelstenen met letters. Klas in teams verdeeld en letters moesten goed benoemd worden. Daarna een letter geven en ieder groepje had twee minuten de tijd om zoveel mogelijk woorden die beginnen met deze letter op laten schrijven. Voor een nederlands woord een punt voor een engels woord twee punten. Daarna nog met meerdere letters woorden laten maken. Zelfde puntenverdeling als boven. Bijna iedereen hard en serieus aan het werk. Alles stond startklaar op het smartboard. Ook een timer.
Wat ik helemaal leuk vond was dat een leerling (Nadifa) zei: "Maar juffrouw het is toch helemaal niet erg om op uw vrije dag te moeten werken, want het was toch heel erg gezellig?
En dat was het ook. Ik denk dat een ervaren smartboardgebruiker een beetje zal lachen om mijn les, maar ik was apetrots en heb een hele leuke dag gehad.

1 opmerking:

  1. Het ziet er inderdaad heel gaaf uit. Ik had je live verslag al gehoord, maar hier mag je ook trots op zijn.
    Groetjes Mariejelle

    BeantwoordenVerwijderen