woensdag 21 maart 2012

21st Century Skills.

Als het goed is zijn er al een aantal enquetes ingevuld. In afwachting van de uitslagen ben ik alvast verder aan het denken. Ik merk wel dat er bij diverse collega's animo is om samen met mij aan de slag te gaan. Bijvoorbeeld: het ontwikkelen van een programma voor 17-jarige leerlingen en het verkeer. Ook praktijkschoolleerlingen willen een rijbewijs halen, maar "die theorie.....".
Ondertussen ben ik me aan het orienteren op 21st Century skills.

Daarom even een liedje tussendoor.

Net een leuke uitspraak gelezen. Weet niet van wie deze uitspraak is, stond op een Youtube-filmpje geupload door missmelissa73 Classrooms for the future. Het filmje zelf vind ik niet inspirerend genoeg om hier neer te zetten. je ziet wat moderne lokalen. Hier de uitspraak. Vrij vertaald:"Hersenen zijn geen vaten, die gevuld moet worden, maar een vuur wat ontvlamd moet worden."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten