woensdag 14 maart 2012

Collega's lastig vallen!

Ik heb via www.thesistools.nl een online enquete gemaakt voor mijn collega-docenten. Ik heb in totaal 29 verzoeken verstuurd met de vraag of ze voor 21 maart willen reageren. Ik ben erg benieuwd hoeveel collega's het daadwerkelijk gaan invullen. Ik ben wel van plan om ze te gaan stalken. De enquete wordt niet anoniem ingevuld, dus ik kan mensen er op aan spreken. (grapje)
Het was nog een hele klus om een enquete te maken. Ik heb als leidraad de kijkwijzer digitale schoolborden van kennisnet genomen. Ik wil dat de enquete binnen een paar minuten ingevuld kan worden. Ik hoop dus dat ik voldoende informatie binnenkrijg.
Toen ik de enquete online had gezet, heb ik 'm meteen zelf ingevuld. Ik ontdekte nog een paar onvolkomenheden erin. Meteen weer offline gehaald en het een en ander veranderd. Ik was niet helemaal duidelijk in mijn formuleringen. Ik heb "tijdens de les" bijvoorbeeld veranderd in "wanneer je tijdens de les het smartbord gebruikt".

2 opmerkingen:

  1. Ik neem aan als instrument voor een nulmeting? Heb je inmiddels een uitkomst van dit onderzoek?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad een nulmeting. Ik heb een ruwe uitkomst. Collega's geven aan behoefte aan ondersteuning, scholing te hebben.
    Van het weekend ga ik de uitkomst analyseren en een plan op schrijven. Ik denk dat ik een googlesite ga aanmaken voor mijn masterpiece.
    Ik ben ook op zoek gegaan naar een manier om smartboardlessen gemaakt in Notebook online te kunnen zetten. Dat lijkt me ook een goed initiatief naar mijn collega's toe. Kunnen zij hun lessen ook op zetten. Daar ben ik nog niet uit. Heb jij een tip voor mij?

    BeantwoordenVerwijderen